Spørgsmål og svar
Find dét du søger – eller tag kontakt
Dét du søger, finder du her
Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar er en oversigt over de hyppigst stillede spørgsmål, som vi støder på i dagligdagen. Her finder du alt, hvad du behøver at vide om et specifikt emne – og vi udvider løbende med ny og relevant viden. På denne side har vi således samlet en masse viden og spørgsmål. Og det er her du finder den hjælp, du har brug for. Uanset om det drejer sig om en teknisk eller praktisk henvendelse, kan du finde masser af vejledning, tips og tricks på denne side. Og vi sørger for at den løbende opdateres, så du altid kan finde netop det, som du har brug for.

Hvordan finder jeg hjælp herinde?
Har du problemer med internet, TV, PlayMaker eller drejer dit spørgsmål sig om fakturering, adresse flytning eller driftsproblemer, kan du finde svar herinde. Scroll ned til det emne du ønsker at vide mere om og se om du finder svar. Og sidst, men ikke mindst, finder du her på siden også vores video-guides.

Finder du stadig ikke svar på dét du søger, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte vores hotline på 22 44 49 80 . Uanset hvad, er vi glade for at kunne hjælpe dig. 

Internet
Har alle medlemmer mulighed for at få internet?

Ja.

Vores internet leveres via det COAX-kabel som også leverer tv-kanalerne. Så har du TV fra Klarup Kabelnet, kan du også få internet. Internettet kan også købes uden en tv-pakke.

Hvad er forskellen på fibernet og hybridfibernet?

Fibernet er internet som leveres igennem et fiberkabel, mens hybridfibernet er internet der leveres igennem en kombination af fiberkabler og Coax kabeler.

Hvilke øvrige udgifter kan der tilkomme ved internet?

Vores internet pris er baseret på at du har en TV-pakke hos Klarup Kabelnet. Hvis du ikke ønsker en TV-pakke tillægges et  kontingent til dækning af drift og vedligeholdelse.

Oprettelse hos os er gratis

Men du skal selv sørge for en trådløs router. Du kan bruge en router, som du allerede har, købe en efter eget valg, i en hvilken som helst butik eller købe vores model, som er en TP-link Archer C6U til 500,-

Hvor lang er opsigelsesperioden?

Løbende måned + 30 dage.
Det er opsigelsesperioden på både TV og internet.

Opsigelsen sendes på mail til erj@kafnet.dk  

Husk at skrive din adresse i mailen.

Hvordan bestiller jeg internet?

Når du ønsker at bestille internet hos Klarup Kabelnet er det meget enkelt.

Du udfylder bare en online tilmelding, som du finder her.

Når du er registreret i vores system, modtager du en mail med besked om at ringe til hotline på 22 44 49 80 for at aftale tid til installation.

 

Hvordan opsiger jeg mit abonnement

Opsigelse kan ske ved at sende en mail til erj@kafnet.dk
Husk at skrive hvilken adresse det drejer sig om.

Hvorfor har jeg problemer med at komme på Internettet?

Prøv at tjekke følgende, inden du kontakter os:

  • Kan du se alle dine TV kanaler?
    Hvis du heller ikke kan se TV, betyder det, at problemet ligger et sted, inden signalet bliver fordelt videre rundt i huset. Der skal formentlig en tekniker ud for at fejlfinde installationen. Kontakt os blot via hotline på 22 44 49 80.
  • Lyser de tre lamper i dit modem (den lille sorte boks, som hedder First Mile)?
    Hvis ikke, kan du prøve at genstarte modemmet. Du skal også genstarte din router. Tænd først den igen, når dit modem lyser i lampen “line”.
  • Hvis du har fået ny router skál den registreres. Kontakt hotline på 22 44 49 80, hvis du har brug for hjælp.
Hvorfor svarer hastigheden ikke overens med min Internet pakke?

Man kan ikke få fuld hastighed hvis hastighedstesten udføres via en trådløs WiFi forbindelse. Man skal derfor tage hastighedstesten på en kablet computer. Og den skal kunne være hurtig nok til også at følge med. Selve kablet mellem modemmet og computeren skal desuden være af god kvalitet for at hastigheden kan måles korrekt. Ring til hotline på 22 44 49 80 hvis det stadig driller – så skal vi nok se nærmere på det.

Kan man købe tilbehør hos Klarup Kabelnet?

Foreningen har et lille lager af godkendte kabler, stik, fordelere, tv-forstærkere og internet routere, som vi sælger til fornuftige priser.
Varerne kan bestilles på hotline 22444980.

TV
Hvad er WEB TV?

WEB TV er det samme som streaming. Og streaming foregår via PlayMaker. PlayMaker er en smart app, som du kan installere – kvit og frit – når du har en TV-pakke hos os. Med PlayMaker kan du tage alle dine TV kanaler med på farten. Både i Danmark og resten af EU. Få yderligere information her.

Hvem leverer TV kanalerne?

Det gør ASOM-Net, som får kanalerne leveret gennem deres samarbejdspartnere Allente og Viaplay Group.

ASOM-net er et samarbejde mellem selvstændige antenneforeninger, som gør det muligt for os opnå større rabatter på indkøb og tilbyde flere produkter.

Hvor kan jeg finde min tilvalgskanal?

Alle vores tilvalgskanaler ligger fra kanal 100 og opefter.

Du kan se en oversigt over kanalerne her

Hvor lang er opsigelsesperioden?

Løbende måned + 30 dage.
Det er opsigelsesperioden på både TV og internet.

Opsigelsen sendes på mail til erj@kafnet.dk  

Husk at skrive din adresse i mailen.

Hvordan indstiller jeg mit TV?

Der kommer hele tiden nye Tv-modeller på markedet, så det er svært at lave en generel vejledning.

Vi anbefaler at du starter med at læse nedenstående og prøve dig frem. Hvis det stadig driller kan du ringe til vores hotline på 22444980, så vil vi gøre alt hvad vi kan for at hjælpe.

 

For at få de rigtige kanaler ind, skal man gøre følgende:

Man skal vælge en automatisk søgning og vælge kabel og derefter udbyder: andre.
Søgetilstanden skal sættes til hurtig.

Derefter skal man indtaste følgende oplysninger.

Net-id: 100
Frekvens: 234Mhz = 234000 Khz
Qam: 256
Symbolrate: 6875

Start søgningen.

 

 

Hvordan opsiger jeg mit abonnement

Opsigelse kan ske ved at sende en mail til erj@kafnet.dk
Husk at skrive hvilken adresse det drejer sig om.

Hvorfor hakker lyden på mit TV?

Det kan gå ud over en eller flere TV kanaler. Hos de fleste ligger fejlen i, at antennekabler og antennestik ikke er godt nok afskærmet og derfor kan f.eks. mobilsignaler trænge igennem. Du kan købe nye godkendte antennekabler og antennestik i forskellige butikker, og der er det typisk påtrykt, at de er Yousee eller Stofa godkendt. Du kan også bare købe dine antennekabler og antennestik direkte hos os. Så er du sikker på at du får det helt rigtige til vores signal – og vi hjælper dig selvfølgelig med at finde det helt rigtige første gang. Ring til hotline på 22 44 49 80 for at få råd og vejledning eller for at bestille.

Hvorfor kan jeg ikke se TV?
  • Har du samme problem på andre TV i boligen?
    Hvis ikke, kan det være en fejl i din husstandsinstallation. Vi  hjælper gerne med at finde fejlen. Kontakt hotline på 22 44 49 80
  • Mangler du alle programmer i en TV pakke?
    Hvis dette er tilfældet, kan det være en defekt vægdåse, stikledning eller filter. Så har du brug for teknikerhjælp. Kontakt hotline på 22 44 49 80.
Hvorfor pixelerer billedet på mit TV?

Det kan gå ud over en eller flere TV kanaler. Hos de fleste ligger fejlen i, at antennekabler og antennestik ikke er godt nok afskærmet og derfor kan f.eks. mobilsignaler trænge igennem. Du kan købe nye godkendte antennekabler og antennestik i forskellige butikker, og der er det typisk påtrykt, at de er Yousee eller Stofa godkendt. Du kan også bare købe dine antennekabler og antennestik direkte hos os. Så er du sikker på at du får det helt rigtige til vores signal – og vi hjælper dig selvfølgelig med at finde det helt rigtige første gang. Ring til hotline på 22 44 49 80 for at få råd eller for at bestille.

Kan man købe tilbehør hos Klarup Kabelnet?

Foreningen har et lille lager af godkendte kabler, stik, fordelere, tv-forstærkere og internet routere, som vi sælger til fornuftige priser.
Varerne kan bestilles på hotline 22444980.

PlayMaker
Findes der en vejledning til PlayMaker?

Du finder hjælp lige her: Vejledning til PlayMaker

Hvad er WEB TV?

WEB TV er det samme som streaming. Og streaming foregår via PlayMaker. PlayMaker er en smart app, som du kan installere – kvit og frit – når du har en TV-pakke hos os. Med PlayMaker kan du tage alle dine TV kanaler med på farten. Både i Danmark og resten af EU. Få yderligere information her.

Hvordan kommer jeg igang med web-tv

Din web-tv adgang skal aktiveres før du kan benytte den. Det skal du selv gøre via vores selvbetjeningsside.

Send en mail til formanden@kafnet.dk med emnet web-tv og angivelse af din adresse. Så får du tilsendt en kode til selvbetjeningssiden og en vejledning til at komme igang

Jeg kan ikke logge på Playmaker

Hvis du har problemer med at logge på Playmaker/web-tv skal du skrive en mail til formanden@kafnet.dk

Husk at skrive playmaker eller web-tv i emnefeltet og angive din adresse i mailen.

Streaming
Findes der en vejledning til PlayMaker?

Du finder hjælp lige her: Vejledning til PlayMaker

Hvad er WEB TV?

WEB TV er det samme som streaming. Og streaming foregår via PlayMaker. PlayMaker er en smart app, som du kan installere – kvit og frit – når du har en TV-pakke hos os. Med PlayMaker kan du tage alle dine TV kanaler med på farten. Både i Danmark og resten af EU. Få yderligere information her.

Hvordan får jeg Viaplay film og serier

Hvis du ønsker at benytte den Viaplay film og serier, som er en del af din tv-pakke, skal du skrive en mail til formanden@kafnet.dk med emnet viaplay og angivelse af din adresse. Så vil du modtage en aktiveringsmail.

Hvordan kommer jeg igang med web-tv

Din web-tv adgang skal aktiveres før du kan benytte den. Det skal du selv gøre via vores selvbetjeningsside.

Send en mail til formanden@kafnet.dk med emnet web-tv og angivelse af din adresse. Så får du tilsendt en kode til selvbetjeningssiden og en vejledning til at komme igang

Jeg kan ikke logge på Playmaker

Hvis du har problemer med at logge på Playmaker/web-tv skal du skrive en mail til formanden@kafnet.dk

Husk at skrive playmaker eller web-tv i emnefeltet og angive din adresse i mailen.

Video guides

Vores video-guides er optagelser, som hjælper dig med et specifikt problem.

Se alle dine TV kanaler

Stream og se dine programmer, når det passer dig.

Arkiver dine TV kanaler

Du kan se programmer helt op til 48 timer senere.

Optag dine TV kanaler

Optag programmer og se dem, når du har tid.


Tilbehør

Der er mulighed for at købe forskellige varer hos os, samt få råd og vejledning i brug af disse.

Vi har godkendte kabler, stik, antenneforstærkere og andet tilbehør til en velfungerende husstandsinstallation.

Vi har også kabler, router og andet tilbehør til internettet.

Alt sælges til vores indkøbspriser

Du skal bare ringe til hotline på 22 44 49 80, så hjælper vi dig med at finde det rigtig tilbehør

Scroll to Top